Вибір хорошого хостингу значить для вашого онлайн-магазину набагато більше, ніж ви думаєте. Стільки бізнесів по всьому світу дають дуба через повільне завантаження та прогалини у безпеці сайту. Щоб уникнути такої ситуації, підготували для вас чек-лист нюансів, на які варто звернути увагу, перш ніж довірити хостеру свій проєкт.
Незалежно від того, самі ви менеджерите сайт чи цим займається найманий працівник, у кожного власника бізнесу і без хостингу вистачає мороки. Тож що ми отримуємо, помилившись у виборі хостинг-провайдера?
Недобросовісні хостери (враховуючи безкоштовні) часто економлять, розміщуючи на одному сервері набагато більше сайтів, ніж це фізично можливо. Через значне перевантаження деякі з них можуть на певний час ставати недоступними для користувачів. У світі хостингу для цього існує спеціальний термін “downtime”.
Важливо розуміти, що і хороший хостер не забезпечить вам 100% безперебійної роботи сайту. Ніхто не застрахований, наприклад, від збою в дата-центрі чи планових технічних робіт на сервері. Тут питання швидше в тому, чи попередить про це хостер і наскільки швидко вирішить проблему.
Кожна зайва секунда завантаження краде у вас конверсії. Звісно, повільний сайт – не завжди провина хостера. Причина може бути в неоптимізованих зображеннях, занадто “важких” плагінах, відсутності мініфікації файлів СSS і JS тощо.
Однак, якщо все грамотно оптимізовано, то найімовірніше, саме хостинг не дає вашому сайту “злетіти” – не вистачає команди для моніторингу серверів або надто дешеве залізо (сервери і диски).
Бюджетні та безкоштовні хостери часто “виїжджають” на зарізаних по лімітах тарифах. Перш ніж захостити сайт, уважно перегляньте кількість ресурсів і чи буде у вас можливість їх моніторингу за допомогою панелі керування хостином або Telegram-бота.
Якщо на сервері хостера не встановлено жодного безпекового софту, прогалини в безпеці сайта-сусіда впливатимуть і на вашу безпеку. За таких умов можна не лише відлякати відвідувачів, поставити під загрозу дані сайту і платіжні дані користувачів, а й напрапити на санкції від пошуковика.
Якщо сайт ліг або завантажується занадто повільно, перша думка, що виникає в голові – написати чи подзвонити техпідтримці хостера. І це абсолютно доречно. Питання залишається в тому, що на відповідь іноді доводиться чекати годинами. А вислів “час – гроші” у випадку онлайн-магазину стає як ніколи влучним.
Цьому є кілька пояснень:
Якщо хостер пропонує потужні сервери та SSD чи більш сучасні SSD NVMe-диски і завжди моніторить сайти на доступність, час безперебійної роботи сайту (uptime) має складати приблизно 99,9% - 99,99%.
Дізнатися аптайм сайту можна:
Поєднання процесора 5 Ghz + NVMe-дисків зводить час очікування багатопотокової обробки запитів до мінімуму. Це означає, що під час напливу користувачів, як часто буває під час рекламних кампаній чи акцій, ваш онлайн-магазин все одно завантажуватиметься швидко для всіх відвідувачів.
Те, наскільки швидко завантажуються сторінки сайту, часто напряму залежить від часу відповіді сервера. Радимо спершу скористатися тестовим періодом і протягом 5-7 днів (залежить від хостера) перевірити цей показник.
Зробити це можна за допомогою:
За даними Google lighthouse, все, що менше 600 мс вважається нормальним часом відповіді сервера. Хорошим вважається показник нижче 200 мс.
Що ближче розміщений дата-центр до вашої цільової аудиторії, то швидше сторінки будуть відкриватися. В межах однієї країни це чудово відпрацьовує.
Тут важливо відзначити перевагу українських хостинг-провайдерів. Більшість з них мають сервери і в Україні, і за кордоном, а от підтримка при цьому українськомовна та безкоштовна – чого не скажеш про зарубіжних хостерів.
Сервери віртуального хостингу Hostpro розміщені в Україні, Польщі, Нідерландах та США
Чудово, якщо в тариф хостингу входять хоч і додаткові, але не менш важливі послуги. Розглянемо на прикладі українського хостера HostPro:
Щоденні резервні копії. Завдяки ним ви матимете можливість безкоштовно отримати будь-який архів сайту за попередні 30 днів. Дуже корисна фіча, коли потрібно відкотитися до попереднього вигляду сайту.
Панель керування. За допомогою неї ви можете моніторити ресурси та керувати сайтом/сайтами, розміщеними на сервері. Найпопулярніші й найбільш доступні: cPanel, DirectAdmin, Plesk (для сайтів на Windows Хостингу).
сPanel – найпопулярніша панель керування у світі
Реєстрація доменних імен. Деякі провайдери, крім основної послуги Хостингу, пропонують також реєстрацію доменних імен. Якщо така можливість є, нею краще скористатися. Тоді ви зможете моніторити поточну інформацію з одного особистого кабінету і вирішувати технічні питання по хостингу і домену з одними й тими ж людьми зі служби підтримки.
Порада: завжди реєструйте домен на своє ім’я. Так ви зможете вчасно сплачувати рахунок за нього і здійснювати будь-які зміни напряму, а не через розробника.
Інтерфейс простої реєстрації домену в Hostpro
SSL-сертифікат. До будь-якого ecommerce-сайту має бути підключений SSL-сертифікат, який дозволяє браузеру передавати дані, зокрема платіжні та корпоративні логіни, у зашифрованому вигляді. Це дозволяє уникнути перехоплення інформації кіберзлочинцями і подальшого її використання у зловмисних цілях.
Так, якщо сайт зламали, на ньому може відображатися протиправний контент. За таких умов досить легко потрапити у чорний список пошуковика. Натомість за умови захищеного з’єднання пошукові системи вважатимуть ваш сайт надійним і ранжуватимуть його вище.
Виділена IP-адреса. Зазвичай всі сайти, розміщені на сервері віртуального хостингу мають 1 IP-адресу. Виділена ж IP передбачає, що нею будете користуватися лише ви. З нею можна попередити DDoS-атаки на сайт, захиститися від потрапляння у чорні списки пошуковика та фільтри поштових служб.
Хороший хостинг не лише забезпечує сайти на серверах захистом від DDoS та антивірусом, але й моніторить усі сайти на наявність найбільш загрозливих вразливостей.
Поцікавитись, чим саме захищені сайти на серверах, можна в техпідтримки хостера.
Перевірити людяність, професійність та швидкість відповіді техпідтримки можна під час тестового періоду. Доступність її 24/7 – швидше не забаганка, а необхідність. З сайтом може щось піти не так у будь-який час доби і краще, якщо вам буде до кого звернутися в такому випадку.
Коли при виборі хостинг-провайдера ви можете відповісти “Так” на більшість, якщо не на всі наступні запитання, то йому варто довіряти свій ecommerce-сайт:
Сподіваємось, що зорієнтували вас у переповненому пропозиціями світі Хостингу і тепер ви знайдете для свого онлайн-магазину справді надійний дім.